در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی
لیست بهترین راکت پینگ پنگ [هم حرفه ای و هم مبتدی]

لیست بهترین راکت پینگ پنگ [هم حرفه ای و هم مبتدی]


هنگامی که زمان انتخاب راکت سفارشی و شخصی شما فرا می رسد، انتخاب بین گزینه های متنوع راکت ها یا چوب و رویه ها می تواند کمی سخت به نظر برسد. در این مقاله از ایران اسپورتر ما به شما کمک می کنیم تا با بهترین مارک (برند) راکت پینگ پنگ آشنا شده و بهترین راکت پینگ پنگ را بر اساس سبک بازی خود انتخاب نمایید. با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب بهترین راکت پینگ پنگ

هنگامی که از سطح مبتدی به پیشرفته فراتر رفتید، تنوع بسیار زیادی از راکت پینگ پنگ برای کمک به پیشرفت و بالا رفتن سطح بازی شما وجود دارد. اکثر بازیکنان در حین پیشرفت در ورزش پینگ پنگ، راکت خود را چند بار عوض می‌کنند تا متوجه شوند که چه چیزی برای بازی آنها مناسب‌تر است.

در ادامه همراه ما باشید تا با راهنمای خرید بهترین راکت پینگ پنگ حرفه‌ای آشنا شوید.

۱- دسته راکت پینگ پنگ

پیش از اینکه راهنمای انتخاب دسته راکت مناسب را به شما توضیح دهیم لازم است با انواع روش‌های نگه داشتن راکت آشنا شوید. بازیکنان پینگ پنگ از دو شیوه برای نگه داشتن راکت در دست خود استفاده می کنند:

شیک هند (Shakehand)

بیشتر بازیکنان از نوع گرفتن و دسته ی شیک هند استفاده می کنند. این روش در بین بازیکنان اروپایی بیشتر طرفدار دارد. این سبک از گرفتن دسته، برای زدن ضربات فورهند و بک هند عالی است و شما می‌توانید از هر دو سمت راکت استفاده کنید. همچنین به شما امکان می دهد آزادانه حرکت کنید و کنترل خود بر راکت را حفظ کنید.

پن هولد (Penhold)

روش گرفتن پن هولد

روش گرفتن قلمی یا همان پن هولد در بین بازیکنان آسیایی محبوب تر است. در این روش بازیکن پینگ پنگ تنها از یک سمت راکت برای ضربه زدن به توپ استفاده می کند. انگشت اشاره و شست برای گرفتن دسته راکت است و سایر انگشتان در پشت راکت قرار می گیرند.

حالا که با انواع روش‌های نگه داشتن راکت پینگ پنگ آشنا شدید، می‌توانید از راهنمای زیر برای انتخاب دسته راکت مناسب استفاده کنید:

دسته Flared (FL)

این نوع دسته که دسته ی شمشیری هم گفته می شود، دارای قوس مقعر است و برای بازیکنانی مناسب است که راکت را کمی راحت تر در دست می گیرند. دسته ی FL فرم ارگونومیک تری نسبت به دسته های دیگر دارد. این نوع دسته بیشتر توسط بازیکنانی که نحوه ی گرفتن راکت در دست آنها مدل شیک هند هست، استفاده می شود.

دسته Straight (ST)

این دسته صاف و کمی نازک تر است و برای بازیکنانی مناسب است که راکت را محکم در دست می گیرند. این نوع دسته اغلب بین بازیکنانی که از نحوه ی گرفتن پن هولد استفاده می کنند، رایج است.

دسته Anatomic (AN)

دسته‌ی آناتومیک دارای قوس خاصی است و به گونه ای طراحی شده که با فرم طبیعی دست تطابق داشته باشد و انگشتان به خوبی بر روی آن قرار می گیرند. با این حال در بین بازیکنان در ایران طرفداران زیادی ندارد.

دسته Penholder

پن هولدر دسته ای مخروطی، کوتاه و پهن است که برای نحوه ی گرفتن پن هولد طراحی شده است. در میان بسیاری از بازیکنان چینی و سایر بازیکنان آسیایی محبوب است.

۲- چوب راکت پینگ پنگ

تیغه راکت پینگ پنگ

انتخاب چوب راکت تنیس روی میز باید با سبک و سطح مهارت یک بازیکن هماهنگ باشد. راکتی که با سطح بازی یک بازیکن هماهنگ نباشد می تواند برای او دردسر ساز باشد.

تیغه قسمت سخت و محکم راکت پینگ پنگ است و میزان قدرت راکت شما را  تعیین می کند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه تعداد لایه های چوب بیشتر باشد، آن چوب سفت تر می شود. هر چه چوب سفت تر باشد، راکت را تهاجمی تر می کند.

در حالی که یک راکت سنگین وزن که از مواد نرم تر ساخته شده است، برای بازیکنان دفاعی مناسب تر است. به عنوان مثال، بیشتر چوب های 5 لایه انعطاف پذیرتر هستند و امکان کنترل بیشتر و توانایی بیشتری برای تولید چرخش را فراهم می کنند. این بدان معنا نیست که تیغه‌های 7 لایه نمی‌توانند چرخش‌های چشمگیری ایجاد کنند، اما افزایش سفتی آن‌ها اغلب به سطح مهارت بالاتری برای رسیدن به همان اثر نیاز دارد.

به طور کلی چوب راکت پینگ پنگ در سه نوع حمله ای، دفاعی و Allround تولید می شوند:

چوب راکت پینگ پنگ حمله ای

چوب هایی تقریباً سفت با لایه های بیرونی سفت تر دارد. این ویژگی بازیکنان را قادر می سازد تا در عکس العمل های خود، قدرت و سرعت بیشتری داشته باشند. بنابراین برای بازیکنان حرفه ای و سبک بازی حمله ای مناسب هستند. برای یک بازی سریع تهاجمی یک چوب 5 لایه یا بیشتر انتخاب کنید. هر چه وزن آن سبک تر باشد، بهتر است. پس چوب راکت با لایه ی فیبر کربن سبک بسیار مناسب است.

چوب راکت تنیس روی میز دفاعی

این نوع چوب دارای لایه های نرم و انعطاف پذیر است و مناسب بازیکنان سبک بازی کنترلی است. لایه های انعطاف پذیر این چوب ها به کاهش سرعت توپ و خنثی سازی ضربات حریف کمک می کند. انتخاب تیغه با لایه های تمام چوب برای بازیکنان سبک دفاعی پیشنهاد می شود. این چوب ها معمولاً با رویه های دانه بلند روی بک هند جفت می شوند که قابلیت های دفاعی آنها را افزایش می دهد.

چوب راکت پینگ پنگ همه جانبه یا Allround

چوب های Allround تعادل و توازن را در بین تجهیزات تنیس روی میز برقرار می کنند. لایه های بالایی و داخلی در این نوع چوب، سفت هستند. این نوع چوب های راکت پینگ پنگ، سرعت متوسطی را ارائه می کنند که کنترل بسیار خوبی را برای بازیکنان فراهم می کند و برای کسانی که تازه کار هستند، بسیار مناسب است.

۳- رویه راکت پینگ پنگ

رویه ها معمولاً از نظر چسبندگی و استحکام آنها اندازه گیری می شوند. در کل ۴ نوع رویه در بازار برای انتخاب وجود دارد: صاف، دانه کوتاه، دانه بلند و آنتی پیچ.

چسبندگی بیشتر، پیچ بیشتری ایجاد می کند. یک رویه راکت نرم تر معمولا پیچ بیشتری تولید می کند. بنابراین، اگر می خواهید یک بازی آهسته و تدافعی انجام دهید، بهترین راکت پینگ پنگ برای شما محصولی است که رویه نرم و چسبنده داشته باشد. اگر یک بازی تهاجمی انجام می دهید، رویه راکت پینگ پنگ سفت تری انتخاب کنید.

۴- لایه اسفنج راکت پینگ پنگ

اسفنج لایه ای است که بین سطح رویه راکت (لاستیک) و چوب قرار می گیرد. آنها معمولا در سه درجه بندی ضخیم، متوسط و نازک هستند. سفتی و نرمی اسفنج، سرعت ضربه ها و میزان پیچ را مشخص می کند. یک اسفنج ضخیم (2.0 میلی متر یا بیشتر) معمولاً باعث ایجاد یک راکت سرعتی تر و تهاجمی می شود که بازیکنان حرفه ای آن را بیشتر ترجیح می دهند. بازیکنان دفاعی معمولا اسفنج نازک تری را انتخاب می کنند که کنترل بیشتری دارد.

۵- وزن راکت

وزن مناسب برای راکت پینگ پنگ

در مسابقات پینگ پنگ زمانی که سرعت بازی بالا می رود، میزان وزن راکت در دست بازیکن، خود را بیشتر نشان می دهد. حتی اگر یک گرم وزن بیشتر داشته باشد. پس در انتخاب بهترین راکت پینگ پنگ لازم است وزن کمتر را مد نظر قرار دهید.

چوب راکت پینگ پنگ به سبک، معمولی و سنگین دسته بندی می شوند:

  • چوب های سبک: معمولاً با وزن 82 گرم یا کمتر، این چوب ها را می توان به راحتی مانور داد، به ویژه برای کسانی که به واکنش ها و حرکات سریع متکی هستند، مناسب است.
  • چوب های معمولی: با وزن حدود 85 گرم، این چوب ها حس متعادلی را ایجاد می کنند که برای اکثر بازیکنان مناسب است.
  • چوب های سنگین: با وزن 90 گرم یا بیشتر، بازیکنانی که به دنبال حرکت و ثبات بیشتر در ضربات خود هستند، این چوب ها را ترجیح می دهند.

وزن کلی یک راکت کامل با ترکیب یک چوب و 2 عدد رویه با حداکثر ضخامت بین 180 تا 185 گرم است. این تعادل وزن کافی را بدون به خطر انداختن چابکی در اختیار بازیکن قرار می دهد.

راهنمای خرید بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان

  • از یک راکت آماده استفاده کنید: راکت‌های آماده برای بازیکنان مبتدی مناسب هستند و نیازی به نصب رویه ندارند.
  • از یک راکت با رویه‌های نرم استفاده کنید: رویه‌های نرم کنترل بیشتری را به شما می‌دهند که برای مبتدیان مناسب تر است.
  • از یک راکت با وزن متوسط استفاده کنید: راکت‌های با وزن متوسط برای بازیکنان مبتدی راحت‌تر قابل کنترل هستند.

راهنمای خرید بهترین راکت پینگ پنگ برای بازیکنان حرفهای

  • از یک راکت سفارشی استفاده کنید: راکت‌های سفارشی به شما امکان می‌دهند تا چوب و رویه را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کنید.
  • از یک راکت با رویه‌های سخت استفاده کنید: رویه‌های سخت قدرت بیشتری برای یک بازی حرفه ای به شما می‌دهند.
  • از یک راکت با وزن مناسب استفاده کنید: راکت‌های با وزن مناسب برای شما راحت‌تر هستند.

بهترین مارک راکت پینگ پنگ

به طور کلی لیست بهترین برند راکت پینگ پنگ به صورت زیر است:

  • Donic: این برند آلمانی برای تولید راکت‌ها و لوازم با کیفیت و قابل اعتماد شناخته شده است.
  • Butterfly: یکی از برندهای معتبر و محبوب در دنیای پینگ‌پنگ، که راکت‌های با کیفیت و عملکرد بالا تولید می‌کند.
  • Stiga: یکی دیگر از برندهای معروف در زمینه تجهیزات پینگ‌پنگ که محصولات با کیفیت و قابل اعتماد تولید می‌کند برند استیگا است.
  • DHS (Double Happiness): دبل هپینس یک برند چینی است که بین بازیکنان پینگ‌پنگ محبوبیت دارد و تولیدات با کیفیت ارائه می دهد.
  • JOOLA: جولا یک برند محبوب و با تاریخچه درخشان در تولید تجهیزات و لوازم پینگ‌پنگ است.

لیست بهترین راکت پینگ پنگ حرفه ای و مبتدی

برای انتخاب بهترین برند راکت پینگ پنگ در ادامه مطلب همراه ما باشید تا خاص ترین راکت های پینگ پنگ موجود در ایران اسپورتر که فروشگاه متخصص در ارائه بهترین راکت های پینگ پنگ ایران است را به شما معرفی کنیم.

راکت پینگ پنگ دونیک والدنر لاین 3000 OLK

راکت دونیک والدنر لاین گلد 3000

راکت های پینگ پنگ آماده برند دونیک لاین والدنر، به افتخار Jan-Ove Waldner، بازیکن افسانه ای Donic و قهرمان بازی های متعدد تنیس روی میز جهان تولید شده است. این راکت ها بهترین گزینه برای بازیکنان حمله ای می باشد و اکثر راکت ها به تکنولوژی های ABP (تغییر نقطه تعادل) و ERGO (دسته ارگونومیک) مجهز هستند.

راکت پينگ پنگ دونيک والدنر لاين 3000 ، برای بازی های پیشرفته و اجرای تمام تکنیک ها، با پیچ و سرعت بالا طراحی شده است. چوب این راکت مدل Competition Carbon (5CC) دارای کربن است که وجود کربن باعث افزایش دقت در ضربات می شود. همچنین باعث می شود تا بازیکن یک احساس کاملاً جدید از بازی را تجربه کند. این تکنولوژی بازگشت انرژی بالاتری را ممکن می‌سازد، یعنی قدرت بیشتر و بازی سریع‌تر. به خاطر همین ویژگی هاست که این راکت در لیست بهترین راکت پینگ پنگ حرفه ای قرار گرفته است.

مشخصات محصول:

تاییدیه

مورد تایید ITTF

ضخامت اسفنج

2.1 میلی متر

نوع دسته

شمشیری یا FL

نوع چوب

Competition کربن دار5CC

مشخصات فنی

سرعت 100 ، پیچ 110 ، کنترل 50

سطح بازی

حرفه ای و سبک حمله ای (Attack)

مزایای محصول:

  • دارای رویه های لیگا دونیک
  • دسته ی ارگونومیک برای احساس راحتی فوق العاده
  • مناسب بازی های پیشرفته و اجرای تمام تکنیک ها، با پیچ و سرعت بالا
  • دارای تکنولوژی ABP خشابی، سیستم تعویض مرکز ثقل راکت و تغییر سبک بازی

قیمت و خرید راکت پینگ پنگ دونیک والدنر لاین 3000 OLK

راکت پینگ پنگ دونیک شیلدکروت لجند پریمیوم لاین گلد

 دونیک شیلدکروت لجند پریمیوم لاین گلد

 یکی از جدیدترین لاین های راکت تولید شده توسط برند آلمانی و معتبر Donic-Schildkröt سری راکت های لجند پريميوم است. راکت پينگ پنگ دونيک شیلدکروت لجند پريميوم گلد، یکی از مدل های این سری می باشد. این محصول بهترین راکت پینگ پنگ حرفه ای با کیفیت مسابقه ای است و امکان تغییر سریع ترین حالت ممکن برای چرخش راکت از فورهند به بک هند (و بالعکس) را فراهم می کند که این ویژگی امتیاز مثبتی را در دوئل های تنیس روی میز ایجاد می کند.

مشخصات محصول:

تاییدیه

مورد تایید ITTF

ضخامت اسفنج

2.3 میلی متر

نوع دسته

شمشیری یا Concave

نوع چوب

دارای گواهی (FSC™ (Forest Stewardship Council

مشخصات فنی

سرعت 100 ، پیچ 100 ، کنترل 50

سطح بازی

حرفه ای و سبک حمله ای (Attack Plus)

مزایای محصول:

  • دارای رویه های Energy
  • دارای 1 عدد جلد راکت با کیفیت و با دوام
  • دسته ی ارگونومیک برای راحتی بیشتر بازیکن
  • دارای تکنولوژی AVS سیستم ضد لرزش و سیستم آنتی شوک
  • بهره گیری از تکنولوژی PLS برای کاهش وزن کل چوب راکت و افزایش قدرت و سرعت

قیمت و خرید راکت پینگ پنگ دونیک شیلدکروت لجند پریمیوم لاین گلد

راکت پینگ پنگ دبل هپینس اسکای لاین 2 MGH

راکت پینگ پنگ آماده دبل هپینس اسکای لاین

راکت آماده دبل هپینس در این کلاس قیمتی تقریبا هیچ رقیبی در هیچ برندی ندارد. یک چوب کربن دار جون دار که در ترکیب با رویه های TG2 یک راکت سرعتی ولی در عین حال با احساس را به شما هدیه می دهد. این راکت یکی از بهترین راکت پینگ پنگ برای بازیکنان تک زن و در عین حال لوپ زن برای بازی متوسط از میز مناسب بوده و چسبندگی رویه های TG2 نیز به شما کمک می کند در عین سرعت پیچ را نیز در راکت خود داشته باشید. به همین دلیل است که ما این محصول را در لیست بهترین راکت پینگ پنگ حرفه ای قرار داده ایم.

مشخصات محصول:

تاییدیه

مورد تایید ITTF

وزن راکت

165 گرم

نوع چوب

کربن دار ویندپاور کربن2

مشخصات فنی

سرعت 132 ، پیچ 129 ، کنترل 102

سطح بازی

حرفه ای و سبک حمله ای (Attack)

مزایای محصول:

  • دارای رویه TG2 قابل تعویض
  • دارای جعبه مخصوص حمل راکت
  • ترکیب عالی چوب و رویه با بهترین سرعت و پیچ
  • بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در تولید تیغه و رویه

قیمت و خرید راکت پینگ پنگ دبل هپینس اسکای لاین 2 MGH

راکت پینگ پنگ آدیداس تور کربن MGH

راکت پینگ پنگ آدیداس تور کربن

شرکت آدیداس به منظور پاسخ به نیاز ورزشکاران اقدام به تولید بهترین راکت پینگ پنگ آماده کرده است که بسته به سطح بازی بازیکنان سرعت های مختلفی دارد. راکت پینگ پنگ آماده تور کربن با رویه های  Repulse 700 مورد تایید فدراسیون جهانی ITTF و با تکنولوژی استوانه کربنی در داخل دسته بهترین راکت آماده تولید شده توسط شرکت آدیداس در حال حاضر می باشد که سرعت و پیچی مثال زدنی دارد. تکنولوژی استوانه کربنی در داخل دسته این راکت باعث کاهش وزن آن و افزایش قدرت ضربات و کنترل راکت شده و برای بازیکنان حمله ای قدرتی بسیار مناسب می باشد.

مشخصات محصول:

تاییدیه

مورد تایید ITTF

ضخامت اسفنج

2.0 میلی متر

نوع دسته

دارای تکنولوژی استوانه کربنی

نوع چوب

کربن دار

مشخصات فنی

سرعت 90 ، پیچ 90 ، کنترل 60

سطح بازی

نیمه حرفه ای و سبک حمله ای-قدرتی

مزایای محصول:

  • دارای رویه های Repulse 700
  • وزن بسیار سبک به علت وجود تکنولوژی استوانه کربنی
  • قدرت ضربات بسیار بالا و کنترل راحت

قیمت و خرید راکت پینگ پنگ آدیداس تور کربن MGH

راکت پینگ پنگ شیلدکروت مای اربن استایل لاین 400

شیلدکروت مای اربن استایل لاین

بهترین راکت پینگ پنگ برای شروع بسیار جذاب My Urban Style به بازی تنیس روی میز رنگ تازه ای بخشیده است. بر خلاف راکت های معمول در تنیس روی میز، این راکت به رنگ زرد و مشکی طراحی و تولید شده است. این ست شامل 1 عدد راکت Level 400 برای بازیکنان تفریحی و کسانی که تازه به دنیای پینگ پنگ وارد شده اند، می باشد. دارای دسته ای مشکی رنگ، از جنس چوب با کیفیت می باشد. طراحی ارگونومیک دسته، خستگی دست به ویژه مچ دست را به حداقل می رساند. رویه های این راکت در یک طرف به رنگ زرد و طرف دیگر به رنگ مشکی است.

مشخصات محصول:

ضخامت اسفنج

2/1 میلی متر

نوع دسته

شمشیری FL

نوع چوب

کربن دار

مشخصات فنی

سرعت 30 ، پیچ 40 ، کنترل 90

سطح بازی

مبتدی ، سبک دفاعی

مزایای محصول:

  • رویه ها به رنگ زرد و مشکی
  • دارای 1 بسته توپ 3 عددی به رنگ زرد
  • دارای 1 عدد جلد راکت با کیفیت و با دوام
  • دسته ی ارگونومیک برای احساس راحتی فوق العاده
  • توپ ها دارای طراحی ویژه My Urban Style به همراه لوگوی لاک پشت برند شیلدکروت

قیمت و خرید راکت پینگ پنگ شیلدکروت مای اربن استایل لاین 400

جمع بندی

در این مقاله از ایران اسپورتر، سایت لوازم ورزشی، راهنمای خرید راکت تنیس روی میز را ارائه کرده و نیز بهترین مارک راکت پینگ پنگ را به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مجموعه محصولات پینگ پینگ و راکت آماده تنیس روی میز در فروشگاه ایران اسپورتر به قدری متنوع و گسترده است که هر شخص علاقه مند به ورزش پینگ پنگ و حتی هر ورزشکار حرفه ای می تواند راکت مناسب با سبک خود را خرید نماید. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و معرفی تعدادی از راکت های موجود در ایران اسپورتر، می‌توانید بهترین راکت پینگ‌پنگ را برای خود انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید با مشورت بازیکنان حرفه‌ای و مربیان باتجربه، راکت مناسبی برای سبک و توانایی بازی خودتان پیدا کنید.

پس هنگام خرید بهترین راکت پینگ پنگ به گزینه هایی مانند: سبک بازی خودتان، وزن راکت، جنس چوب یا همان تیغه راکت، رویه راکت و نوع اسفنج توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.


دسته بندی های مرتبط:


مقالات مرتبط:

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...